Ne menținem. Booking.com ne premiază și pentru 2016

Ne menținem. Booking.com ne premiază și pentru 2016

O vorbă mai veche spune că este ușor să ajungi sus, dar mai greu să te menții acolo. E o vorbă care pune presiune pe oricine. Iată că și în 2016, Pensiunea Tara a reușit să mențină nivelul atins în 2015. Dacă în 2015 am fost premiați de cel mai important site de rezervări, Booking.com, pentru nota 9 obțiuntă de la turiști în decursul anului, iată, pentru 2016, suntem din nou premiați.

Ieri ne-a parvenit diploma acordată de site-ul de rezervări, diplomă prin care ni se recunoaște performanța anului trecut. Ea se înscrie în aceeași notă, cu aproximație. Nota 8,8 ne onorează pentru că asta  înseamnă că anul 2015 nu a fost o întâmplare. Suntem bucuroși că modesta noastră pensiune a fost, în general, înțeleasă așa cum trebuie de turiști. Ne onorează nota 9,3 primită la raportul calitate-preț. Ne onorează nota 9,8 primită pentru prestația personalului.

Ne bucurăm că majoritatea turiștilor (cu o mențiune specială pentru cei străini care, într-o proporție covârșitoare sunt ”bolnavi de bun simț!”) înțeleg spiritul pensiunii. Înțeleg că pensiunea nu este una de lux, ci este un loc unde poți fi găzduit în condiții decente pentru un preț, credem noi, mai mult decât decent (19-20 euro/camera cu mic dejun inclus). Nu spun că nu avem și noi gafele noastre. Dar ne ciocnim de multe ori de reproșuri care nu au legătură cu pensiunea, ci mai ales cu lipsa de informare și educație turistică a unora dintre turiști. Ni se reproșează lucruri care sunt menționate (prin poze, sau în scris) în descrierea pensiunii. Aceste informații (poze cu holurile și scările, suprafețele camerelor sunt inserate pe booking.com sau pe alte site-uri unde pensiunea e prezentă. Nu e corect să transferăm lipsa noastră de informare, atunci când ne alegem locația de cazare, în nota pe care o acordăm. E bine să ne alegem locul de cazare în conformitate cu nevoile și necesitățile noastre, pretențiile și, căteodată, mofturile noastre. E bine să ne informăm temeinic, nu superficial. E bine ca atunci când punem note să luăm în considerare nu numai ce ne-a nemuțumit, să punem în balanță cantitatea și calitatea mâncării, bunăvoința staff-ului. E bine să încercăm să ne raportăm corect la prețul plătit.

Mai există un fenomen care nu încetează să ne uimească, de fiecare dată. Există o strânsă legătură între unii din  cei care ne dau note proaste și ceea ce găsim noi în camere, în urma lor. Am avut la un moment dat inițiativa de a le răspunde la note cu poze făcute imediat după ce au părăsit camerele. Am renunțat.

Din păcate, ce e mai dureros este că 90% din ei sunt români. La fel cum 99% dintre turiștii care fac rezervări pe booking.com și nu se prezintă (fără a face simplul oficiu de a anula!) sunt tot români. Îmi pare rău că trebuie să spunem aceste lucruri. Nu vreau ca oamenii educați din această țară să se simtă jigniți. De  aceea procentele de mai sus au fost calculate atent, iar concluziile nu le vom trage noi. Le va trage fiecare dintre dumneavoastră.

Asta nu înseamnă că noi, cei de la Pensiunea Tara, nu luăm în seamă fiecare comentariu al dumneavoastră, că nu încercăm să alegem grâul de neghină, să vedem unde se oprește lipsa de informare a turistului și unde începe ceva ce poate fi îmbunătățit. Pentru toate acestea mulțumim turiștilor, indiferent de notele acordate, indiferent de cât de întemeiate sunt reproșurile lor.

 

9 în 2015, 8,8 în 2016, sunt note care ne obligă să facem lucrurile cel puțin la fel de bine. Ne place să credem că cei care ne calcă pragul pentru o noapte, două, sau oricâte fac parte din familia noastră și sunt tratați ca atare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Copyright 2015